واقعا اگر میخواهیم دوستانی داشته باشیم و به شکلی صحیح با دیگران ارتباط برقرار کنیم راهش، بیان داستانمان است. چنین روشی، ارتباطی را با شخصی دیگر در حدی عمیق تر و درونیتر برقرار میکند. این معجزهی انجمن افسردگان گمنام است. وقتی افسرده ایم حس و فهممان به ما میگوید که بیان داستانمان نزد افرادی که همانند خودمان هستند سادهتر است تا افرادی که در درک احساس افسردگی ناتوانند. هنگامی که داستانمان را بازگو میکنیم آنرا همچون آینه ای در برابر گروهی میبینیم که افراد آن به دلیل غم واندوه(یا به بیان دیگر احساس بی ارزشی شان) آسیب پذیر شده اند و این بازگو کردن داستان مان مانند سیمانی عمل میکند که ما را همچون دوستانی در کنار همدیگر نگه می دارد. ما در این دریای بشری دیگر تنها و سرگردان نخواهیم شد. هنگامیکه افراد من را بشناسند به طریقی قادر خواهند شد مرا دوست داشته و بعنوان دوست خودبدانند . واقعیت این است که هر چه بیشتردرگیر ارتباط شویم دوستی های ما بلوغ پیدا میکنند و به بار نیز مینشینند .
اگر میخواهید دوست پیدا کنید... اول خودتان دوست دیگران بشوید.
-هیو-
آدرس تمام سایتهای اصلی ، شماره تلفن خرید نشریات ، ایمیل و کانالهای رسمی برای تماس با انجمن افسردگان گمنام در این وبلاگ درج شده است.